Nak sambut orang baru..

Alhamdulillah...akhirnya semua kelengkapan untuk menerima orang baru dalam kehidupan kami dah pun dipenuhi... walau ada satu dua perkara yang rasanya tak begitu penting, kami tak sediakan. Cukuplah sekadar yang ada. Lagipun, tak perlu nak ber'over-over'. Lepas ni kena fikirkan barang-barang keperluan lain pulak yang perlu kami sediakan setiap bulan, contohnya susu dan pampers. Itu tak termasuk kos perubatan dan sebagainya. Al maklum la, bayi ni kadang-kadang kita tak boleh nak menjangkakan kesihatan mereka. Semuanya kami kena fikirkan, dan tak lupa juga bayaran taska dan keperluan-keperluan lain yang akan diperlukan di taska nanti.

Untuk baju baby kali ni aku tak berbelanja banyak sebab baju Hurin yang dulu masih ada yang boleh digunakan. Lagipun bagi aku, baju baby tak perlu banyak sebab nanti dia akan cepat besar. Orang kata, kalau baby boy lagi la pembesaran dia cepat. InsyaAllah nanti bila dan masuk 3 bulan atatu 6 bulan ke atas, boleh la kami shopping untuk baju baru pulak. Yang penting tidak membazir dan sesuai dengan kehendak semasa.

Bila barang-barang keperluan semua dah disediakan, rasa begitu tak sabar nak menunggu kehadiran bayi baru ni...Aduuhhh, memang tak boleh nak gambarkan perasaan excited aku ni. Hanya Allah yang tahu. Kadang kala aku membelek-belek baju yang dah ready dalam bakul. Kadang-kadang pulak suami pun sama membelek-belek barang keperluan lain seperti botol susu, bedak, mandian dan macam-macam lagi, haha.. semua nya sudah tak sabar.

Yang pasti, masa itu akan tiba jua. Diharapkan agar semuanya berjalan lancar dan aku dapat bersalin dengan cara normal seperti anak yang sulung dulu, InsyaAllah.

1 comments:

FiQa said...

mudah mudahan...

:)