Kata-Kata Hikmah & Romantis...

Kata-kata romantis ni boleh la kita tujukan pada sape2 yg kita rasa nak tuju..suami atau isteri kita, ibu , ayah, gilpren, boypren, sedara-mara, kawan2 & sape2 saje lah..Sila2..


Cinta…
cinta bermula dari mata………..
turun kehati………
dan…..?
barakhir dengan air mata………
jadi sakit hati…….

Hawa diciptakan dari rusuk Adam, bukan dari kepala untuk dijunjung, bukan dari kaki untuk dijadikan alas, melainkan dari sisinya untuk dijadikan teman hidup, dekat dihati untuk dicintai...

Sayangilah ibu bapa kita sementara mereka masih ada kerana apabila mereka sudah tiada, penyesalan tidak membawa mereka kembali kepada kita.

Mungkin Tuhan sengaja menemukan kita dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.

Cinta itu umpama menggenggam setangkai bunga mawar..semakin kuat kita menggenggamnya, akan semakin terasa duri yang menusuk tetapi semakin lemah kita menggenggamnya akan semakin mudah angin menerbangkannya..

"Barangsiapa yang menjaga hubungan antara dirinya dengan Allah, pasti Allah akan menjaga hubungan antara dia danmanusia semuanya. Barangsiapa yang menjaga urusan akhiratnya, pasti Allah akan menjaga baginya urusan dunianya. Barangsiapa yang selalu menjadi penasihat yang baik untuk dirinya sendiri, nescaya Allah akan menjaganya dari segala bencana.

Belajarlah bersyukur dengan jodoh anugerah tuhan.. usah mendambakan teman secantik balqis, andai dirimu tidak seindah sulaiman.. mengapa diharapkan teman setampan yusof, andai dirimu tidak setulus zulaikha... tak perlu mencari seistimewa khadijah, andai dirimu tidak sesempurna Rasulullah SAW...

Cinta pada dunia, dunia akan pergi,
Cinta pada manusia, manusia akan mati,
Cintalah pada Allah kerana Dialah yang kekal abadi.

0 comments: